Maart 2025, het verzoek komt binnen via opperchef Victor of wij nog een keer het TTKT willen organiseren. De bedoeling 3 jaar geleden was nl dat wij het voor 1x wel wilden doen, dus gingen we maar gezellig even lunchen om te overleggen of keer nummer 3 er nog aankwam. Daar waren we snel uit, het was immers 2 jaar zo leuk geweest, dus kom op nog een jaartje er tegen aan.
De eerste voorbereidingen begonnen en al snel was de machine die wij met elkaar echt zijn, op gang. Taken weer verdeeld, mensen benaderen voor hulp, want dat is echt hard nodig, bekers uitzoeken en bestellen, Alo en Achilles inschakelen voor palen, kortom al snel hadden de eerste zaken geregeld. Nog 2x kwamen we bij elkaar en de aanmeldingen kwamen in het begin wat traag binnen, maar ineens ging het lopen en zaten we al bijna op het record van vorig jaar. De barbecue liep als een malle en uiteindelijk waren er bijna 200 mensen die zich hadden opgegeven.
Nog 1x de palen tellen, hoeveel moeten we precies lenen en dan is het eigenlijk afwachten en hopen. De samenwerking met de barbecue ploeg, de helpers voor het palen opzetten en niet te vergeten afbreken, de barmensen, de geluid en schermen helpers en opperchef Victor, verliep heel soepel. Natuurlijk zijn wij veel dank verschuldigd aan al die mensen. Op 26 mei sloot de aanmelding en waren we zeker lij met het resultaat. Weer even de koppen bij elkaar om de poules op een eerlijke manier samen te stellen en in het systeem plaatsen. Ook dit verliep allemaal weer heel rustig en soepel. 7 Juni, stukjes tape plakken op het kunstgras om de platen van de palen op de juiste plek te laten leggen en zo op de dag zelf niet alles uit te hoeven meten.
Maar o wat gingen knijpen we voor het weer. Zoveel mensen, zoveel eters en dan regen, je moet er echt niet aan denken. Nog nooit zo vaak hebben we de buienradar bekeken. 8 juni, op de fiets in de stromende regen om half 8 op het veld, het startsein om alles klaar te gaan zetten. de barploeg was ook al druk bezig met alles te smeren, klaar te zetten en te regelen.
Eerst de palen. samen de de vertrouwde ploeg mannen hadden we in 3 kwartier 48 palen, van F t/m senioren opgezet en dat was weer en fraai stukje samenwerking. Voorzien van nummer en merken van de Achilles/ALO palen, deel 1 was klaar. De ballen, waren natuurlijk ook geteld en lagen ook snel klaar bij de wedstrijd tafel waar alles werd aangesloten, zowel binnen als buiten.
Wat zo gaaf was , was dat de regen bij het starten van het opzetten was opgehouden. Oké, veel wind en donkere wolken, maar DROOG! Vanaf half 10 kwamen de hoofdrolspelers, de schutters, op het veld en scherp om 10u begon het toernooi, Alles liep keurig op schema in deel 1 en het bleef droog. Iedereen had het naar z'n zin, wij ook en het liep prima. Een grote hoosbui probeerde het toernooi in het water te laten vallen, maar toen hadden we pauze, dus een gelukje en na de pauze was het was het weer droog. Tussendoor zie je hoe hard er overal wordt gewerkt door enorm veel mensen.
De kampstaf lukte het om een echte " die Haghe bakt" tafel in te richten en de heerlijke taarten werden goed verkocht. ook de loterij verliep heel vlot en zo werd er geld ongezet ten bate van ons kamp.
De barbecue mensen staken het vuurtje op en al snel stonden veel mensen in de rij voor een heerlijk barbecue.
Met onze nieuwe voorzitter Alex, sprak ik af dat hij schrijft over de dag zelf met de winnaars etc etc. Met dit kleine inkijkje in de organisatie achter zo'n dag sluiten wij het nu af. We noemen geen namen, maar iedereen die deze topdag tot wederom zo'n succes heeft geholpen, heeeeeeeeeeel veel dank.
Wij hebben weer genoten met z'n drieën en wie weet.......??????!!!!
Saskia, Sylvia en Petra