• Die Haghe kamp, verslag deel 2

    Maandagochtend gingen alle kinderen The Sims spelen. In het bos moesten zij huizen bouwen met het materiaal dat daar in het bos te vinden is. Om het huis wat extra’s te geven, zodat The Sims jouw huis als mooiste kiest, kun je bij de centrale post een opdracht uitvoeren/een vraag beantwoorden om extra materiaal te verdienen. Een opdracht uitvoeren doe je met het hele groepje, er wordt op dat moment niet aan het huis gewerkt. Het groepje dat het mooiste huis heeft gemaakt is de winnaar.

    In de middag deden alle kinderen Levend Bingo. Er waren meerdere groepjes. Ieder groepje heeft een supergrote bingokaart met getallen. Als de bingoleider een bingonummertje noemt en die staat op de bingokaart dan staat daar een opdracht. De kaart moet dan vol komen.

    In de avond gingen de pupillen in het bos Call of Snoopy doen. De kinderen moeten zoveel mogelijk snoepgoed van elkaar veroveren welke aan het eind natuurlijk opgegeten mag worden. Dit kon door ongetikt het gebied van de tegenstander te bereiken, eenmaal in dat gebied zijn de kinderen veilig en moeten ze het snoep naar het eigen gebied krijgen. Het was wel fijn dat hier gelijk gespeeld werd. Nu kon het snoep over alle kinderen verdeeld worden. De aspiranten (ook wel asperges genoemd) deden Call of Duty ofwel vlaggenroof. De twee groepen moeten in deze versie 3 vlaggen bij elkaar veroveren. Dit kan door ongetikt of zonder neergeschoten te worden het gebied van de tegenstander te bereiken, eenmaal in dat gebied zijn de kinderen veilig en moeten ze de vlag naar het eigen gebied krijgen.  Op de terugweg kan iemand wel afgeschoten worden door een tegenstander met een Nerf gun. Wanneer dit het geval is moet diegene de vlag en het kaartje inleveren.

    Dinsdagmorgen deden de pupillen het oase spel. Het spel wordt gespeeld in 2 teams. Elk team heeft 1 oase. Deze oases moeten ervoor zorgen dat ze zo min mogelijk opvallen in het spel. De rest van het team krijgt allemaal een kaartje, op dit kaartje staat een dier. Zij moeten hun oase beschermen door de kinderen van het andere team te tikken. Wanneer ze een kind van het andere team hebben getikt dan moeten de dierenkaartjes worden vergeleken. Er zit een rangorde in de dieren. Deze rangorde staat op de achterkant van de kaartjes. Is het dier op jouw kaartje lager dan het dier van het andere kind dan heb je verloren. Wanneer de oase is getikt dan is het spel afgelopen en heeft het team dat de oase heeft gevonden gewonnen.

    De aspiranten deden Kickbal. Zij deden dit op een slagbalveld. De dobbelsteen bepaalde met welke bal er werd gespeeld. Een tennisbal, voetbal of skippybal. De roller rolt de bal naar de schopman. De schopman schopt deze bal zo ver mogelijk het veld in, maar hij moet wel voorbij de eerste lijnen komen. Als de bal gevangen wordt dan ben je af, rolt de bal door dan rent de schopman z.s.m. naar het eerste honk (of verder). Het veldteam mag de schopman (op dat moment de renner) uit tikken. Dit mag alleen door de bal in de hand te houden en de renner te tikken. Een andere manier om de renner "uit" te krijgen is om de bal te branden. Dit doet de brander door de bal vanuit het veldteam te vangen en deze in het desbetreffende vak op de grond te gooien.

    In de avond werd Levend Cluedo gespeeld Eerst deden de pupillen dit en later op de avond de aspiranten. Er was een moord gepleegd op een landhuis met paardenstallen. Er waren verschillende verdachten: madame morde, rijke Richard, slome chanarell, lekke lucy, sportman Sam en Tim de tuinman. De bedoeling is dat de kinderen raden wie de moord heeft gepleegd, waar en hoe. Door de juiste vragen te stellen kon je hier achter komen. 

    Namens de kampstaf, Ellen