• Kampverslag, deel 3 (laatste verslag)

    De woensdag is traditioneel de dag dat we naar het dorp gaan. De teams volgden een route naar het pittoreske Roden. Zij kregen onderweg vragen over van alles op en rond het kamp. Als het antwoord goed was, dan kregen zij een hint naar een personage, bij een fout antwoord volgt een verkeerde hint. Zo ontdekten zij de route naar het dorp. In het dorp konden zij hun voorraad (snoep, koek, drinken etc.) weer aanvullen.

    De pupillen gingen Pokemons vangen in het dorp. In het dorp zaten posten met de naam van de pokemons (Pikachu , Charmander, Pidgeym, Bulbasaur, Squirtle, Jigglepuff, Psyduck en Onix). De groepjes moeten dan in een bepaalde volgorde deze pokemons vinden en zij moesten dan een foto maken zonder dat de pokemon dit in de gaten had. Dan kregen zij 2 letters. Van de letters moesten zij een zin maken.

    In de avond speelden de pupillen in het bos het spel de Gameverslaafden. Hierbij mochten de oudste aspiranten post zijn. Zij en de leidingposten waren de gameverslaafden en zaten te gamen. De pupillen moesten deze verslaafden van hun verslaving af helpen door ze te vinden.

    Deze verslaafden maakten gamegeluiden. Door goed te luisteren vond je de posten.
    De aspiranten speelden in het bos Pacman. De aspiranten werden verdeeld in 2 teams. Het ene team zijn de pacmannen en het andere team de spoken. De pacmannen probeerden zoveel mogelijk ballen te verzamelen. Dit deden zij door bij 1 van de 4 posten te komen. Wanneer dit gelukt is krijgen zij een bal. Het team met de meeste ballen wint. Wanneer de pacmannen getikt worden door een spook moeten zij al hun ballen in leveren. Dit gaat zo door tot de tijd om is.

    Donderdag stond in het teken van Mario Kart. In de ochtend moest je met je groepje een mariokart bouwen. Er werden mooie creaties gemaakt. In de middag moest je met deze kart over het mariokartparcours.  Er werd gestreden in verschillende heats, waarbij je begon bij je eigen pitpaal. Per groepje ging steeds 1 kind in de kart om gedurende 5 minuten over de baan te racen. De bedoeling was om zoveel mogelijk hoge power ups om je eigen pitpaal te krijgen gedurende de hele race. Maar er zijn ook power downs die je bij de andere teams om de pitpaal kan doen! Daarnaast moest je ook goed opletten voor de bananenschillen. Het team met de meeste punten won de race.

    In de avond deden de pupillen Boo’s Haunted Forest. Aan één kant van het bos staat een grote emmer met water. De deelnemers vullen hier hun bekertje met water en lopen door het bos naar de andere kant, waar een post zit met drieemmers. Hierin moeten de mokken geleegd worden. Echter, het bos wordt bewoond door spookjes (Boo). Deze spookjes houden niet van geluid. Wanneer er te veel geluid wordt gemaakt komen de spookjes naar het kind toe en zal deze aanhouden.Wanneer een kind wordt aangehouden moet deze zijn bekertje leeggooien en weer terugkeren naar de waterpost, waar de beker weer gevuld kan worden. De winnaar isuiteraard die groep die het meeste water heeft overgebracht. Voor de aspiranten stond de spokentocht op het programma. Alle spoken stonden opgesteld en de aspiranten stonden klaar om te beginnen. Toen kwam helaas de boswachter. Hij vond het niet goed en wat we ook zeiden we mochten echt het bos niet in. Heel jammer, maar de aspiranten namen het heel sportief op en in het kamphuis hebben we er een gezellige avond van gemaakt.

    Vrijdagochtend hebben we eieren gegooid. De koppeltjes werden bepaald door de bingoballetjes. De tweetallen gingen de eieren heen en weer gooien. Inmiddels is het vrijdagmiddag en staat ons nog de bonte avond te wachten. Dit wordt ongetwijfeld 1 groot spektakel. Morgen weer richting huis. Het kamp was weer fantastisch.